marți, 19 iulie 2016






E un verset care îmi place enorm. De fapt, tot capitolul îmi place foarte mult. Deseori uit adevărul acesta, că toate au vremea lor...Inclusiv plânsul, jalea, ura şi războiul. Da, toate au un timp al lor pe Pământ. Cred că e important să înţelegem că viaţa de aici nu va fi niciodată perfectă şi că, până la urmă, după râs vine plâns. Îmi e aşa de uşor să mă obişnuiesc cu faptul că lucrurile merg bine încât felul cum vin veştile rele, mai mereu pe neaşteptate, mă face să privesc confuză la ce se întâmplă ca şi cum nu aşa a fost mereu. Perioadele grele vor veni mereu după cele mai frumoase...Aşa e lumea în care trăim şi nu ar trebui să ne ia prin surprindere. Totuşi cred că e important să ne amintim că aşa cum spune Eclesiastul în acelaşi capitol, ruptul şi aruncarea pietrelor îşi au vremea lor, aşa cum şi cusutul şi strângerea pietrelor o au pe a lor. Cu alte cuvinte, oamenii vor strica mereu lucrurile şi va fi mereu un timp în care se vor răni, dar timpul acesta trece mai departe şi tot noi, oamenii, trebuie să reparăm ce am stricat şi să lăsăm rănile să se vindece. 
Orice lucru Dumnezeu îl face frumos...Am încredere în lucrul ăsta şi doar privind în jur, la natură, pot vedea cât e de adevărat. Timpul nu trebuie să fie mereu duşmanul nostru, poate că uneori trebuie doar să ne bucurăm de frumuseţea care deja ne înconjoară, acum, în momentul ăsta. 
Dar cu toate astea, mereu vom tânji după veşnicie, după aceea clipă perfectă care să nu se mai termine. E o dorinţă ascunsă în inimile noastre de a ne descotorsi de noţiunea de timp de care depind uneori insuportabil de tare vieţile noastre fragile. Asta pentru că nici versetul nu e atât de scurt ca în poză...

 Orice lucru El îl face frumos la vremea lui. A pus în inima lor chiar şi gândul veşniciei, măcar că omul nu poate cuprinde, de la început până la sfârşit, lucrarea pe care a făcut-o Dumnezeu.

Timpul rămâne pentru noi acelaşi personaj misterios, când prieten, când duşman pe care nu putem decât să-l acceptăm cât trăim pe Pământ, şi revenind la ce am spus mai sus, n-ar fi rău, din când în când, să tragem un ochi în jurul nostru şi să vedem ce lucru a făcut Dumnezeu frumos acum. 


2 comentarii: